Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138438 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 138438 HÜCO

138438 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
hüco 138438
Cewka zapłonowa, Hueco 138438
305.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

138438

producent:

HÜCO

Ograniczenia producenta OE VW
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079384384

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 138438 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, CADDY III, CADDY III/MINIVAN, GOLF IV, NEW BEETLE, TOURAN 2.0/2.0CNG 07.98-05.15
numery OEM:
AUDI      06A905097
AUDI      06A905097A
AUDI      06A905104
VOLKSWAGEN      06A905097
VOLKSWAGEN      06A905097A
VOLKSWAGEN      06A905104

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 138438 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.