Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138781 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 138781 HÜCO

138781 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
 

    Ocena:
numery handlowe:

138781

numer części:

138781

producent:

HÜCO

Układ zapłonowy cewkowy dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079387811

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 138781 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: OPEL ASCONA B, ASCONA C, ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, CORSA A, CORSA A TR, CORSA A/HATCHBACK, KADETT D, KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI, MANTA B 1.0-3.0 08.77-09.98
numery OEM:
OPEL      1208002
OPEL      1208004
OPEL      1208022
OPEL      1208031
OPEL      1208036
OPEL      1208048
OPEL      3474200
OPEL      90449740
OPEL      90510387
VAUXHALL      03474200
VAUXHALL      09293480
VAUXHALL      3474280
VAUXHALL      9293480

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 138781 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.