Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 17-1077 ijs group

Koło pasowe, wał korbowy 17-1077 IJS GROUP

17-1077 Koło pasowe, wał korbowy IJS GROUP
149.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

17-1077

producent:

IJS GROUP

Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 165
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
nr EAN 8435398500818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 17-1077 IJS GROUP

numery OEM:
ALFA ROMEO      46447843
ALFA ROMEO      46544612
ALFA ROMEO      46742883
ALFA ROMEO      46780491
ALFA ROMEO      55185409
ALFA ROMEO      55190424
ALFA ROMEO      55196301
ALFA ROMEO      55208280
ALFA ROMEO      60813915
ALFA ROMEO      60815661
ALFA ROMEO      60815890
ALFA ROMEO      60816824
ALFA ROMEO      60816960
ALFA ROMEO      71728498
ALFA ROMEO      71747797
ALFA ROMEO      73501275
ALFA ROMEO      93183257
OPEL      0614352
OPEL      5614445
OPEL      614352
OPEL      614571
OPEL      93191381
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 17-1077 IJS GROUP w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

IJS