Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Mercedes-benz KLASA C kabriolet (A205) C 200 EQ Boost (205.477) (2018.05-???) 184km » 544 0042 20 ina
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C Kabriolet (a205) C 200 Eq Boost (205.477) (2018.05-???) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe wału korbowego 544 0042 20 INA

544 0042 20 Koło pasowe wału korbowego  INA
115.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

544 0042 20

producent:

INA

Średnica [mm]153,00
Szerokość [mm]44,00
średnica zewnętrzna [mm]153,00
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Liczba rowków6
uwzględnić informację serwisową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe wału korbowego 544 0042 20 INA

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, EVASION, JUMPER I, JUMPY I, XANTIA, XSARA, XSARA/HATCHBACK, ZX, FIAT DUCATO 1.8D/1.9D 09.83-12.06
numery OEM:
CITROËN      0515.G3
CITROËN      0515G3
PEUGEOT      0515.G3
PEUGEOT      0515G3

Zastosowanie Koło pasowe wału korbowego 544 0042 20 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe wału korbowego 544 0042 20 INA:

Mariusz, Warszawa
2025-06-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Stopnica
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, Warszawa
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
Łukasz, Mieielc
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Patryk, Gliwice
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Chorzów
2024-12-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.