Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Seat IBIZA II (6K1) 1.4 (1997.12-1999.04) 54km » PU-219 japanparts
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Ii (6k1) 1.4 (1997.12-1999.04) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy PU-219 JAPANPARTS

PU-219 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-219
93.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PU-219

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]147,5
Średnica wewnętrzna [mm]20
Wysokość [mm]19
Wysokość zabudowy26
nr EAN8052553143378

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-219 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-219
numery OEM:
TOYOTA      13408-11011
TOYOTA      13408-11012
TOYOTA      13408-11020
TOYOTA      13470-11030
zamienniki:
J1092001
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
DPV1235
brak
DAYCO

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-219 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.