Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-K02 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-K02 JAPANPARTS

PU-K02 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-K02
107.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

PU-K02

dostawca:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 153
Średnica wewnętrzna [mm] 40
Wysokość [mm] 26
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001470215

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-K02 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-K02

Koło pasowe, wał korbowy PU-K02 ma zastosowanie do modeli samochodów

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy PU-K02 producenta JAPANPARTS

KIA

2312427000, 2312427400, 2312427100, 2312427300

HYUNDAI

2312427100, 2312427000, 2312427300, 2312427400

numery OEM:
HYUNDAI      23124-27100
HYUNDAI      2312427000
HYUNDAI      2312427300
HYUNDAI      2312427400
KIA      23124-27000
KIA      23124-27400
KIA      2312427100
KIA      2312427300

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-K02 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.