Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Kia CEE'D liftback (ED) 1.6 (2006.12-2012.12) 122km » PU-K09 japanparts
wybrany samochód: 
Kia Cee'd Liftback (ed) 1.6 (2006.12-2012.12) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy PU-K09 JAPANPARTS

PU-K09 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-K09
155.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PU-K09

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]150
Średnica wewnętrzna [mm]12
Wysokość [mm]26
Liczba rowków6
nr EAN8033001721645

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-K09 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-K09 KIA CEED 1.4, 1.6 06-
numery OEM:
HYUNDAI      231242B020
KIA      23124-2B000
KIA      23124-2B010

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-K09 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.