Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Iveco EUROCARGO V 80EL.19P MY19 (2019-???) 186km » 75E5090-JPN jpn
wybrany samochód: 
Iveco Eurocargo V 80el.19p My19 (2019-???) 186km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK ABS MITSUBISHI PT 75E5090-JPN JPN

47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

75E5090-JPN

producent:

JPN

MITSUBISHI PAJERO IV 3.2 DI-D 2007->/ LANCER 1.5, 2.0, 2.0 DI-D 2008->
dla pojazdów z ABS
oś tylna strona prawa
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 4670A158
Numer dostawcy: 75E5090-JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK ABS MITSUBISHI PT 75E5090-JPN JPN

numery OEM:
MITSUBISHI      4670A158
MITSUBISHI      4670A584
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK ABS MITSUBISHI PT 75E5090-JPN JPN w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.