Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Nissan FIGARO coupe (FK10) 1.0 (1991.02-1992.04) 76km » 75E9163-JPN jpn
wybrany samochód: 
Nissan Figaro Coupe (fk10) 1.0 (1991.02-1992.04) 76km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KORPUS PRZEPUSTNICY SKODA FABIA, VW POLO 05- 75E9163-JPN JPN

430.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

75E9163-JPN

producent:

JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KORPUS PRZEPUSTNICY SKODA FABIA, VW POLO 05- 75E9163-JPN JPN

numery OEM:
AUDI      045 128 063 D
AUDI      045 128 063 G
AUDI      45 128 063 G
VAG      045 128 063
VAG      045 128 063 D
VAG      045 128 063 G
VAG      45 128 063
VAG      45 128 063 D
VAG      45 128 063 G
VOLKSWAGEN      045 128 063 D
VOLKSWAGEN      045 128 063 G
VOLKSWAGEN      45 128 063 G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KORPUS PRZEPUSTNICY SKODA FABIA, VW POLO 05- 75E9163-JPN JPN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.