Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Hyundai ix35 (LM, EL, ELH) 1.6 (2010.11-???) 135km » 75E9169-JPN jpn
wybrany samochód: 
Hyundai Ix35 (lm, El, Elh) 1.6 (2010.11-???) 135km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

ELEKTRONICZNA PRZEPUSTNICA POWIETRZA AUDI,SKODA,VW 75E9169-JPN JPN

254.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

75E9169-JPN

producent:

JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie ELEKTRONICZNA PRZEPUSTNICA POWIETRZA AUDI,SKODA,VW 75E9169-JPN JPN

numery OEM:
AUDI      036 133 062 AB
AUDI      06A 133 062 A
AUDI      06A 133 062 AB
AUDI      06A 133 062 N
AUDI      36 133 062 AB
AUDI      6A 133 062 A
AUDI      6A 133 062 AB
AUDI      6A 133 062 N
VOLKSWAGEN      036 133 062 AB
VOLKSWAGEN      06A 133 062 A
VOLKSWAGEN      06A 133 062 AB
VOLKSWAGEN      06A 133 062 N
VOLKSWAGEN      36 133 062 AB
VOLKSWAGEN      6A 133 062 A
VOLKSWAGEN      6A 133 062 AB
VOLKSWAGEN      6A 133 062 N
VAG      036 133 062 AB
VAG      06A 133 062 A
VAG      06A 133 062 AB
VAG      06A 133 062 N
VAG      36 133 062 AB
VAG      6A 133 062 A
VAG      6A 133 062 AB
VAG      6A 133 062 N
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie ELEKTRONICZNA PRZEPUSTNICA POWIETRZA AUDI,SKODA,VW 75E9169-JPN JPN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.