Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 247 | |
Ilość otworów | 4 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 103428 KAMOKA
CITROËN | 1618864480 | |
CITROËN | 169003 | |
CITROËN | 4246 94 | |
CITROËN | 4246 A7 | |
CITROËN | 424996 | |
CITROËN | 91 517 695 | |
CITROËN | 91517695 | |
CITROËN | 95 661 747 | |
CITROËN | 95517695 | |
CITROËN | 95661474 | |
CITROËN | 95661747 | |
CITROËN | E169003 | |
PEUGEOT | 1611841180 | |
PEUGEOT | 1618864480 | |
PEUGEOT | 169003 | |
PEUGEOT | 4246 94 | |
PEUGEOT | 4246 A7 | |
PEUGEOT | 424694 | |
PEUGEOT | 424694NFP | |
PEUGEOT | 4246A7 | |
PEUGEOT | 424996 | |
PEUGEOT | 91517695 | |
PEUGEOT | 955 176 95 | |
PEUGEOT | 95661747 | |
PEUGEOT | E169003 | |
VAG | 23-0238 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 103428 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, KAMOKA 103428 KAMOKA:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.