Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Iveco EUROCARGO I-III 80 E 18 K tector (2006-2015) 177km » 1060785 kamoka
wybrany samochód: 
Iveco Eurocargo I-iii 80 E 18 K Tector (2006-2015) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK ABS TYŁ L (PASYWNY) TOYOTA HILUX 83-06 1060785 KAMOKA

1060785 CZUJNIK ABS TYŁ L (PASYWNY) TOYOTA HILUX 83-06 KAMOKA
kamoka 1060785
CZUJNIK ABS TYŁ L (PASYWNY) TOYOTA HILUX 83-06 1060785
1060785
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1060785

producent:

KAMOKA

Długość [mm] 27

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK ABS TYŁ L (PASYWNY) TOYOTA HILUX 83-06 1060785 KAMOKA

numery OEM:
TOYOTA      895460K010
TOYOTA      8954635020
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK ABS TYŁ L (PASYWNY) TOYOTA HILUX 83-06 1060785 KAMOKA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.