Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Renault CLIO IV Furgon/hatchback (BH_) 0.9 TCe 90 (2014.01-???) 90km » 1060805 kamoka
wybrany samochód: 
Renault Clio Iv Furgon/hatchback (bh_) 0.9 Tce 90 (2014.01-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK ABS TYŁ L/P FORD C-MAX 10-, ESCAPE 12 1060805 KAMOKA

36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1060805

producent:

KAMOKA

dla pojazdów z ABS
oś tylna

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK ABS TYŁ L/P FORD C-MAX 10-, ESCAPE 12 1060805 KAMOKA

numery OEM:
VOLVO      31 317 076
VOLVO      31 423 609
FORD USA      1 543 165
FORD USA      1 554 782
FORD USA      1 682 670
FORD USA      1 756 081
FORD USA      13042888
FORD USA      2 070 182
FORD USA      2 460 423
FORD USA      AV6T 2B372 EA
FORD USA      AV6T 2B372 EB
FORD USA      AV6T 2B372 EC
FORD USA      JV6C2C190B2A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK ABS TYŁ L/P FORD C-MAX 10-, ESCAPE 12 1060805 KAMOKA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.