Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) 1.8 Rsi (B/C57H) (1995.08-1998.09) 107km » 7013007 kamoka
wybrany samochód: 
Renault Clio I (b/c57_, 5/357_) 1.8 Rsi (b/c57h) (1995.08-1998.09) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 3PK715 7013007 KAMOKA

7013007 PASEK WIELOROWKOWY 3PK715 KAMOKA
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7013007

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 715
Szerokość [mm] 10
Ilość żeber 3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 3PK715 7013007 KAMOKA

numery OEM:
HONDA      31110PG6003
HONDA      31110PG6004
HONDA      31110PG6B003
HONDA      31110PG7661
HONDA      31110PG76610
HONDA      31110PJ7013
HONDA      31110PJ7014
HONDA      31110PJ7023
HONDA      31110PJ7505
RENAULT      6001543512
RENAULT      7700850113
DACIA      6001543512
DACIA      7700850113
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 3PK715 7013007 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.