Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Ford TRANSIT V363 Platforma / podwozie (FED, FFD) 2.2 TDCi 4x4 (2013.08-2018.12) 155km » 7013014 kamoka
wybrany samochód: 
Ford Transit V363 Platforma / Podwozie (fed, Ffd) 2.2 Tdci 4x4 (2013.08-2018.12) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 3PK850 7013014 KAMOKA

7013014 PASEK WIELOROWKOWY 3PK850 KAMOKA
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7013014

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 850
Ilość żeber 3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 3PK850 7013014 KAMOKA

numery OEM:
LANCIA      46129991
LANCIA      46136505
MERCEDES-BENZ      0009933496
MERCEDES-BENZ      1609970192
MERCEDES-BENZ      A0009933496
MERCEDES-BENZ      A1609970192
NISSAN      11950-42L00
NISSAN      11950-67S01
NISSAN      1195042L00
NISSAN      1195042L10
NISSAN      1195067S00
NISSAN      1195067S01
NISSAN      A1950-42L00
NISSAN      A195042L00
TOYOTA      9091602521
TOYOTA      9091602522
TOYOTA      9091602575
TOYOTA      9091602576
TOYOTA      9091602711
TOYOTA      9936330850
TOYOTA      9936390850
SMART      0003190V005
SMART      0009933496
SMART      1609970192
SMART      A 000 993 34 96
SMART      A0009933496
SMART      A1609970192
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 3PK850 7013014 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.