Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Renault CLIO II (BB_, CB_) 1.2 (BB0A, BB0F, BB10, BB1K, BB28, BB2D, BB2H, CB0A,... (1998.09-2010.02) 58km » 7014043 kamoka
wybrany samochód: 
Renault Clio Ii (bb_, Cb_) 1.2 (bb0a, Bb0f, Bb10, Bb1k, Bb28, Bb2d, Bb2h, Cb0a,... (1998.09-2010.02) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK895 7014043 KAMOKA

7014043 PASEK WIELOROWKOWY 4PK895 KAMOKA
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

7014043

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 895
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK895 7014043 KAMOKA

numery OEM:
CHRYSLER      04663182
CHRYSLER      04663182AB
CHRYSLER      04861401
CHRYSLER      4663182
CHRYSLER      4792532AA
CHRYSLER      4861401
CHRYSLER      4892444AA
CHRYSLER      4892749AA
CHRYSLER      4892749AB
CHRYSLER      K04663182AB
CHRYSLER      K04792532AA
CHRYSLER      K04892444AA
CHRYSLER      K04892749AA
CHRYSLER      K04892749AB
HONDA      56992P3F003
HONDA      56992P3F004
HONDA      56992P3F506
NISSAN      11950-71E11
NISSAN      1195071E11
SUBARU      73323AA010
SUBARU      73323AC000
SUBARU      73323AC010
SUBARU      73323AC011
SUBARU      73323AP010
SUBARU      9091602695
HYUNDAI      2521222020
HYUNDAI      2521222030
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK895 7014043 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.