Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B904) 412 D 4x4 (1997.05-2006.05) 115km » 7014048 kamoka
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b904) 412 D 4x4 (1997.05-2006.05) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK910 7014048 KAMOKA

7014048 PASEK WIELOROWKOWY 4PK910 KAMOKA
17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7014048

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 910
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK910 7014048 KAMOKA

numery OEM:
HONDA      38920PH3003
HONDA      38920PH59520
HONDA      38920PH59521
NISSAN      1172077A00
NISSAN      1172077A00TM
NISSAN      1172077A01
NISSAN      1172077A10
NISSAN      1172088R00
NISSAN      A172077A01
PEUGEOT      402509
ROVER      91940-09101
ROVER      9194009101
ROVER      GFB 358
ROVER      GFB 80910
ROVER      GFB358
ROVER      GFB80910
ROVER      GMB 40910
ROVER      GMB40910
TOYOTA      99364-00910
TOYOTA      99364-80910
TOYOTA      9936400910
TOYOTA      9936470910
TOYOTA      9936480910
CHEVROLET      25183058
CHEVROLET      96239401
DAEWOO      25183058
DAEWOO      96239401
DAEWOO      96352151
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK910 7014048 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.