Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz KLASA C T-MODEL (S206) C 300 de 4-matic (206.209) (2022-???) 313km » 7014054 kamoka
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C T-model (s206) C 300 De 4-matic (206.209) (2022-???) 313km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK950 7014054 KAMOKA

7014054 PASEK WIELOROWKOWY 4PK950 KAMOKA
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7014054

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 950
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK950 7014054 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      46403146
FIAT      46770224
FIAT      71739621
FIAT      71749460
FIAT      7753474
HONDA      38920P3G004
HONDA      38920P3G505
HONDA      56992P5G003
HONDA      56992P5G013
HONDA      56992PY3004
HONDA      56992PY3A02
MAZDA      BP5A15909A
MAZDA      BPF3-15-909A
MAZDA      BPF315909A
MITSUBISHI      MB568899
MITSUBISHI      MD189473
SKODA      005435171
SKODA      047903137L
SKODA      6U0903137
SUBARU      17521-52E00
SUBARU      1752152E00
SUBARU      809213040
SUZUKI      17521-52E00
SUZUKI      17521-66J00
SUZUKI      1752152E00
SUZUKI      1752166J00
SUZUKI      48180-52E00
SUZUKI      4818052E00
SUZUKI      49180-60B10
SUZUKI      4918060B10
SUZUKI      95141-60B10
SUZUKI      95141-64A10
SUZUKI      9514160B10
SUZUKI      9514164A10
TOYOTA      9091602223
CHEVROLET      25183097
CHEVROLET      96610562
HYUNDAI      2521238000
HYUNDAI      2521238001
HYUNDAI      9771323300
KIA      2521238001
DAEWOO      25183097
DAEWOO      96610562
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK950 7014054 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.