Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volvo S60 II (134) D5 (2010.04-2011.12) 205km » 7014067 kamoka
wybrany samochód: 
Volvo S60 Ii (134) D5 (2010.04-2011.12) 205km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY ELASTYCZNY 4PK1102 7014067 KAMOKA

7014067 PASEK WIELOROWKOWY ELASTYCZNY 4PK1102 KAMOKA
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7014067

producent:

KAMOKA

elastyczny
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1102
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY ELASTYCZNY 4PK1102 7014067 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      504048243
FIAT      504087247
FIAT      504129147
IVECO      42555040
IVECO      504087247
IVECO      5801419157
IVECO      5802102076
IVECO      5802102131
PEUGEOT      6453TT
PEUGEOT      6453XY
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY ELASTYCZNY 4PK1102 7014067 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.