Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Iveco STRALIS I AD 260S31, AT 260S31 (2003-???) 310km » 7015018 kamoka
wybrany samochód: 
Iveco Stralis I Ad 260s31, At 260s31 (2003-???) 310km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 5PK880 7015018 KAMOKA

7015018 PASEK WIELOROWKOWY 5PK880 KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7015018

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 880
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK880 7015018 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      60597250
BMW      11 28 1 402 334
BMW      11281402334
MAZDA      400799
OPEL      09195192
OPEL      09201688
OPEL      12634322
OPEL      1340661
OPEL      1340668
OPEL      1340669
OPEL      1340675
OPEL      1340678
OPEL      24435953
OPEL      24466976
OPEL      55351459
OPEL      6340610
OPEL      9195192
OPEL      9201688
OPEL      93182248
PEUGEOT      1612598880
PEUGEOT      4007.99
PEUGEOT      400799
PEUGEOT      5750SE
RENAULT      7700868273
RENAULT      7700872533
RENAULT      7701064349
SUBARU      809218130
SUBARU      809218140
SUBARU      809218150
SUBARU      809218160
SUBARU      809218170
SUBARU      809218210
SUBARU      809218230
SUBARU      809218250
SUBARU      809218270
SUBARU      809218290
SUBARU      809218300
SUBARU      809218310
SUBARU      809218380
SUBARU      809218390
SUBARU      809218430
SUBARU      809218750
TOYOTA      9091602186
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK880 7015018 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.