Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7015028 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 5PK975 7015028 KAMOKA

7015028 PASEK WIELOROWKOWY 5PK975 KAMOKA
 

    Ocena:
numer części:

7015028

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 975
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK975 7015028 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      60808793
ALFA ROMEO      71719407
BMW      11 28 1 736 988
BMW      11281469256
BMW      11281736988
DAIHATSU      9004831005
DAIHATSU      9004831500
FIAT      46413020
FIAT      7706132
HONDA      31110PT0004
JAGUAR      EBC 11306
JAGUAR      EBC11306
LANCIA      7706132
MAZDA      F80215907
MAZDA      F80215907A
MAZDA      F80215907X
OPEL      1340724
OPEL      90299503
TOYOTA      9008091055
TOYOTA      9936500960
TOYOTA      9936500970
TOYOTA      9936550960
VAUXHALL      90299503
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK975 7015028 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.