Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7015032 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 5PK1030 7015032 KAMOKA

7015032 PASEK WIELOROWKOWY 5PK1030 KAMOKA
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

7015032

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1030
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1030 7015032 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      55351458
MAZDA      FS0515907
MAZDA      FS0515907A9F
MAZDA      FS1115907
MAZDA      FS1115907A
OPEL      12634319
OPEL      1340660
OPEL      1340667
OPEL      1340674
OPEL      1340677
OPEL      24435940
OPEL      55351458
OPEL      6340609
OPEL      9195191
OPEL      9201679
OPEL      93182249
PEUGEOT      1606347180
PEUGEOT      5750P7
PEUGEOT      6453.CZ
PEUGEOT      6453TX
SAAB      128276471030
SAAB      24435940
SAAB      55556404
TOYOTA      9091602370
TOYOTA      9936521030
TOYOTA      9936581030
VAUXHALL      24435940
VAUXHALL      55351458
VAUXHALL      9195191
VAUXHALL      9201679
VAUXHALL      93182249
CHEVROLET      12634319
CHEVROLET      24466972
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1030 7015032 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.