Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7015052 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 5PK1219 7015052 KAMOKA

7015052 PASEK WIELOROWKOWY 5PK1219 KAMOKA
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7015052

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1219
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1219 7015052 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      55230394
ALFA ROMEO      55240004
FIAT      55240004
MITSUBISHI      MN176569
PEUGEOT      1606348180
PEUGEOT      5750.FQ
PEUGEOT      5750FQ
PEUGEOT      5750VK
SEAT      028903137AP
SKODA      028903137AP
SKODA      047903137R
TOYOTA      9091602507
TOYOTA      9936521220
TOYOTA      99365212208P
TOYOTA      9936581220
VOLKSWAGEN      028903137AL
VOLKSWAGEN      028903137AP
VOLKSWAGEN      047903137R
VOLKSWAGEN      47903137R
VAG      028903137AL
VAG      028903137AP
VAG      47903137R
JEEP      55240004
SMART      0009932396
SMART      A0009932396
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1219 7015052 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.