Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volkswagen MULTIVAN T6 (SGF, SGM, SGN, SHM, SHN) 2.0 TDI (2015.04-???) 150km » 7016014 kamoka
wybrany samochód: 
Volkswagen Multivan T6 (sgf, Sgm, Sgn, Shm, Shn) 2.0 Tdi (2015.04-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 6PK869 7016014 KAMOKA

7016014 PASEK WIELOROWKOWY 6PK869 KAMOKA
17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7016014

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 869
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 6PK869 7016014 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      06M903137AD
FIAT      0009629485780
FIAT      9629485780
FIAT      9633010080
MERCEDES-BENZ      AQ6-PK-869
MERCEDES-BENZ      Q6-PK-869
MERCEDES-BENZ      Q6PK869
OPEL      09111472
OPEL      09112042
OPEL      4403472
OPEL      4404042
OPEL      9111472
OPEL      9112042
PEUGEOT      1606349280
PEUGEOT      1612162680
PEUGEOT      5750 X4
PEUGEOT      5750 XZ
PEUGEOT      5750S1
PEUGEOT      5750X0
PEUGEOT      5750X4
PEUGEOT      5750XZ
PORSCHE      9A790313740
RENAULT      7700315600
RENAULT      7700743548
RENAULT      8200059425
VAUXHALL      9111472
VAUXHALL      9112042
VOLKSWAGEN      036145933AL
VOLKSWAGEN      06M903137AD
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 6PK869 7016014 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.