Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 7120012 kamoka

CEWKA ZAPŁONOWA DAIHATSU CHARADE 11-, LEXUS ES 7120012 KAMOKA

7120012 CEWKA ZAPŁONOWA DAIHATSU CHARADE 11-, LEXUS ES KAMOKA
kamoka 7120012
CEWKA ZAPŁONOWA DAIHATSU CHARADE 11-, LEXUS ES 7120012
7120012
 

    Ocena:
numer części:

7120012

producent:

KAMOKA

złącze SAE
Dla numeru OE 9091902250
Ilość biegunów 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA DAIHATSU CHARADE 11-, LEXUS ES 7120012 KAMOKA

numery OEM:
TOYOTA      9091902250
TOYOTA      9091902256
TOYOTA      9091902257
TOYOTA      90919A2003
TOYOTA      90919A2005
LEXUS      90919-A2005
LEXUS      9091902250
LEXUS      9091902256
LEXUS      90919A2003
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA DAIHATSU CHARADE 11-, LEXUS ES 7120012 KAMOKA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.