Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Volkswagen PASSAT B2 Variant (33B) 1.3 (1980.08-1983.07) 55km » 7120113 kamoka
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B2 Variant (33b) 1.3 (1980.08-1983.07) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA FIAT PALIO 96-, PANDA 80-04, TIPO 7120113 KAMOKA

7120113 CEWKA ZAPŁONOWA FIAT PALIO 96-, PANDA 80-04, TIPO KAMOKA
kamoka 7120113
CEWKA ZAPŁONOWA FIAT PALIO 96-, PANDA 80-04, TIPO 7120113
7120113
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7120113

producent:

KAMOKA

złącze DIN
Dla numeru OE 7582152
dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Ilość biegunów 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA FIAT PALIO 96-, PANDA 80-04, TIPO 7120113 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      7582152
ALFA ROMEO      7663177
ALFA ROMEO      7698431
ALFA ROMEO      7746152
ALFA ROMEO      7746154
FIAT      0000007582152
FIAT      0000007663177
FIAT      0000007698431
FIAT      7746152
FIAT      7746154
LANCIA      0000007582152
LANCIA      7663177
LANCIA      7698431
LANCIA      7746152
LANCIA      7746154
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA FIAT PALIO 96-, PANDA 80-04, TIPO 7120113 KAMOKA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.