Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën C3 II (SC_) 1.6 BlueHDi 100 (2014.07-???) 99km » 7300001 kamoka
wybrany samochód: 
Citroën C3 Ii (sc_) 1.6 Bluehdi 100 (2014.07-???) 99km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SPRZĘGŁO VISCO FORD TRANSIT 94-02 7300001 KAMOKA

7300001 SPRZĘGŁO VISCO FORD TRANSIT 94-02 KAMOKA
kamoka 7300001
SPRZĘGŁO VISCO FORD TRANSIT 94-02 7300001
148.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7300001

producent:

KAMOKA

Gwint wewnętrzny [mm] M24x1
Rozmiar klucza 32
Średnica otworu [mm] 100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRZĘGŁO VISCO FORD TRANSIT 94-02 7300001 KAMOKA

numery OEM:
FORD USA      06568069
FORD USA      1013136
FORD USA      1051084
FORD USA      1063016
FORD USA      1103385
FORD USA      1105276
FORD USA      6707917
FORD USA      7045722
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRZĘGŁO VISCO FORD TRANSIT 94-02 7300001 KAMOKA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.