Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 7300012 kamoka

SPRZĘGŁO VISCO BMW 3 (E46) 98-07, 5 (E39) 98-04 7300012 KAMOKA

7300012 SPRZĘGŁO VISCO BMW 3 (E46) 98-07, 5 (E39) 98-04 KAMOKA
kamoka 7300012
SPRZĘGŁO VISCO BMW 3 (E46) 98-07, 5 (E39) 98-04 7300012
144.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:2 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

7300012

dostawca:

KAMOKA

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRZĘGŁO VISCO BMW 3 (E46) 98-07, 5 (E39) 98-04 7300012 KAMOKA

SPRZĘGŁO VISCO BMW 3 (E46) 98-07, 5 (E39) 98-04 7300012 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE SPRZĘGŁO VISCO BMW 3 (E46) 98-07, 5 (E39) 98-04 7300012 producenta KAMOKA

BMW

11522249216

numery OEM:
BMW      11 52 2 249 216
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRZĘGŁO VISCO BMW 3 (E46) 98-07, 5 (E39) 98-04 7300012 KAMOKA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.