Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault MASTER I Platforma / podwozie (P__) 2.0 (1980.07-1985.06) 80km » 7710013 kamoka
wybrany samochód: 
Renault Master I Platforma / Podwozie (p__) 2.0 (1980.07-1985.06) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO 159 05-12 7710013 KAMOKA

7710013 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO 159 05-12 KAMOKA
kamoka 7710013
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO 159 05-12 7710013
7710013
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710013

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 105

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO 159 05-12 7710013 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      0000055353311
ALFA ROMEO      0000071770832
FIAT      0000071770832
FIAT      55353311
FIAT      71744389
LANCIA      55353311
LANCIA      71744389
OPEL      24405922
OPEL      24418432
OPEL      25192233
OPEL      55353311
OPEL      55559594
OPEL      55577072
OPEL      55577073
SAAB      55577073
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) ALFA ROMEO 159 05-12 7710013 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.