Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Honda CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) 2.0 i Sport (EV1) (2001.09-2005.09) 160km » 7710084 kamoka
wybrany samochód: 
Honda Civic Vii Hatchback (eu, Ep, Ev) 2.0 I Sport (ev1) (2001.09-2005.09) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA F 91-98 7710084 KAMOKA

7710084 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA F 91-98 KAMOKA
kamoka 7710084
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA F 91-98 7710084
7710084

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7710084

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 92

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA F 91-98 7710084 KAMOKA

numery OEM:
OPEL      90501081
OPEL      95517664
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) OPEL ASTRA F 91-98 7710084 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.