Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Ford S-MAX (CJ, WA6) 2.0 EcoBlue 4x4 (2018.07-???) 150km » 7710207 kamoka
wybrany samochód: 
Ford S-max (cj, Wa6) 2.0 Ecoblue 4x4 (2018.07-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C5 06-, C6 06-12 7710207 KAMOKA

7710207 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C5 06-, C6 06-12 KAMOKA
kamoka 7710207
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C5 06-, C6 06-12 7710207
7710207
89.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710207

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 83

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C5 06-, C6 06-12 7710207 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      9657182080
JAGUAR      C2S 44028
LANCIA      9657182080
PEUGEOT      1336Z4
FORD USA      1427919
FORD USA      6G90-8A586-AA
LAND ROVER      LR001312
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C5 06-, C6 06-12 7710207 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.