Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7710224 kamoka

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO 159 09-11 7710224 KAMOKA

7710224 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO 159 09-11 KAMOKA
kamoka 7710224
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO 159 09-11 7710224
7710224
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710224

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Dla numeru OE 18528-79J80
Temperatura otwarcia [°c] 88

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO 159 09-11 7710224 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      0000055241963
ALFA ROMEO      71752861
FIAT      0000055241963
FIAT      71752861
LANCIA      71752861
OPEL      55241963
OPEL      55566104
OPEL      55573003
SAAB      55566104
SUZUKI      18528-79J80
SUZUKI      18528-79J80-000
SUZUKI      18528-79J81
SUZUKI      18528-79J81-000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) ALFA ROMEO 159 09-11 7710224 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.