Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 999882 kamoka

Sworzeń wahacza, KAMOKA 999882 KAMOKA

999882 Sworzeń wahacza, KAMOKA KAMOKA
kamoka 999882
Sworzeń wahacza, KAMOKA 999882
999882
kamoka 999882 Sworzeń wahacza, KAMOKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

999882

producent:

KAMOKA

Strona zabudowy:Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar stożka [mm]: 13,4
Zbieżność stożka: 1/6
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, KAMOKA 999882 KAMOKA

numery OEM:
OPEL      16 03 120
OPEL      16 03 164
OPEL      1603120
OPEL      1603164
VAUXHALL      90 272 683
VAUXHALL      90272683
DAEWOO      94788122

Zastosowanie Sworzeń wahacza, KAMOKA 999882 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza, KAMOKA 999882 KAMOKA:

2021-03-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-20
 5/5

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.