Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » CC013 kamoka

Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC013 KAMOKA

CC013 Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA KAMOKA
kamoka CC013
Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC013
CC013
105.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

CC013

producent:

KAMOKA

Status produktu: Normalny
nr EAN 5908242691893

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC013 KAMOKA

numery OEM:
OPEL      24424546
OPEL      24424957
OPEL      56 79 331
OPEL      56 79 335
OPEL      5679304
OPEL      5679331
OPEL      5679332
OPEL      5679335
OPEL      679344
OPEL      90470874
OPEL      90523765
OPEL      9126238
OPEL      93172628
SAAB      24424957
SAAB      56 79 332
VAUXHALL      56 79 335
VAUXHALL      93172628
CHEVROLET      24424957
CHEVROLET      5679304
CHEVROLET      5679331
CHEVROLET      5679332
CHEVROLET      5679335
CHEVROLET      90470874
CHEVROLET      90523765
CHEVROLET      9126238
CHEVROLET      93172628

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC013 KAMOKA w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.