Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » RW014 kamoka

Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW014 KAMOKA

RW014 Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA KAMOKA
kamoka RW014
Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW014
RW014
479.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:3 szt.

    Ocena:
numer części:

RW014

dostawca:

KAMOKA

Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 177
Wysokość 1 [mm] 87
nr EAN 5901779869476

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW014 KAMOKA

Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW014 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW014 producenta KAMOKA

BMW

11232247886, 11232247890

OPEL

614602, 93171365

LAND ROVER

LHG000100

numery OEM:
BMW      11 23 2 247 886
BMW      11 23 2 247 890
OPEL      6 14 602
OPEL      93171365
LAND ROVER      LHG000100
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW014 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.