Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » RW031 kamoka

Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW031 KAMOKA

RW031 Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA KAMOKA
kamoka RW031
Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW031
RW031
222.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:3 szt.

    Ocena:
numer części:

RW031

dostawca:

KAMOKA

Średnica [mm] 155,00
Szerokość [mm] 30,00
Ilość żeber 7
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 5901779869612

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW031 KAMOKA

Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW031 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW031 producenta KAMOKA

RENAULT

8200457775, 8200523072, 8200188832, 8200268426, 8200297936, 8200376911

NISSAN

1230300QA0, 1230300QA6, 1230300QAZ, 1230300QBD, 12303AW300

numery OEM:
NISSAN      12303-00QA0
NISSAN      12303-00QA6
NISSAN      12303-00QAZ
NISSAN      12303-00QBD
NISSAN      12303-AW300
RENAULT      82 00 457 775
RENAULT      82 00 523 072
RENAULT      8200188832
RENAULT      8200268426
RENAULT      8200297936
RENAULT      8200376911
RENAULT      8200457775
RENAULT      8200523072
SUZUKI      12610-67JG1
SUZUKI      12610-67JG1-000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW031 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.