Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Dacia DUSTER (HM_) 1.3 TCe 150 4x4 (HMM3) (2019.01-???) 150km » RW052 kamoka
wybrany samochód: 
Dacia Duster (hm_) 1.3 Tce 150 4x4 (hmm3) (2019.01-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT CLIO 05-14 RW052 KAMOKA

RW052 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT CLIO 05-14 KAMOKA
kamoka RW052
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT CLIO 05-14 RW052
RW052
269.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

RW052

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 41
Średnica zewnętrzna [mm] 155

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT CLIO 05-14 RW052 KAMOKA

numery OEM:
RENAULT      82 00 276 840
RENAULT      82 00 297 935
RENAULT      82 00 451 073
RENAULT      82 00 505 833
RENAULT      82 00 523 068
RENAULT      82 00 619 927
RENAULT      82 00 817 574
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT CLIO 05-14 RW052 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.