Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Nissan MURANO I (Z50) 3.5 4x4 (2003.08-2008.09) 234km » RW057 kamoka
wybrany samochód: 
Nissan Murano I (z50) 3.5 4x4 (2003.08-2008.09) 234km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO CITROEN EVASION 94-02 RW057 KAMOKA

RW057 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO CITROEN EVASION 94-02 KAMOKA
kamoka RW057
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO CITROEN EVASION 94-02 RW057
RW057
132.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

RW057

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 25
Średnica zewnętrzna [mm] 127

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO CITROEN EVASION 94-02 RW057 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      9624345280
LANCIA      9624345280
PEUGEOT      0515.K6
PEUGEOT      515.K6
PEUGEOT      96 243 452 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO CITROEN EVASION 94-02 RW057 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.