Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Skoda FABIA III Praktik (NJ5) 1.0 (2014-2022) 60km » RW065 kamoka
wybrany samochód: 
Skoda Fabia Iii Praktik (nj5) 1.0 (2014-2022) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO AUDI A6 94-97, VOLVO RW065 KAMOKA

RW065 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO AUDI A6 94-97, VOLVO KAMOKA
kamoka RW065
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO AUDI A6 94-97, VOLVO RW065
RW065
230.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

RW065

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 37
Średnica zewnętrzna [mm] 195

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO AUDI A6 94-97, VOLVO RW065 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      074 105 251 AC
AUDI      074 105 251 AC S1
VOLVO      8627933
VOLVO      8627933 S1
VOLVO      9163918
VOLVO      9163918 S1
VOLVO      9180620
VOLVO      9180620 S1
VOLKSWAGEN      074 105 251 AC
VOLKSWAGEN      074 105 251 AC S1
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO AUDI A6 94-97, VOLVO RW065 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.