Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C4 (4A2) 2.5 TDI (1994.06-1997.10) 116km » 9900152 kraft automotive
wybrany samochód: 
Audi A6 C4 (4a2) 2.5 Tdi (1994.06-1997.10) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 9900152 KRAFT AUTOMOTIVE

140.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Środa
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

9900152

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK9900152
nr EAN5901159383097

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 9900152 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
AUDI      1J0973852
AUDI      357972742E
AUDI      4B3959455
AUDI      4B3959455A
AUDI      4B3959455B
AUDI      8D0959455B
AUDI      8D0959455L
AUDI      8D0959455M
AUDI      8G0959455
VOLKSWAGEN      1J0973852
VOLKSWAGEN      357972742E
VOLKSWAGEN      4B3959455
VOLKSWAGEN      4B3959455A
VOLKSWAGEN      4B3959455B
VOLKSWAGEN      8D0959455B
VOLKSWAGEN      8D0959455L
VOLKSWAGEN      8D0959455M
VOLKSWAGEN      8G0959455
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 9900152 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.