Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel ASTRA G coupe (T98) 2.2 DTI (F07) (2002.09-2005.05) 125km » 9905639 kraft automotive
wybrany samochód: 
Opel Astra G Coupe (t98) 2.2 Dti (f07) (2002.09-2005.05) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 9905639 KRAFT AUTOMOTIVE

220.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9905639

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK9905639
nr EAN5901159261531

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 9905639 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CITROËN      1250.G1
CITROËN      1250.G2
CITROËN      1250.G4
CITROËN      1250.G5
CITROËN      1253.K1
CITROËN      1253.Q8
CITROËN      1400821280
CITROËN      1401312280
CITROËN      9635494380
FIAT      1250.G1
FIAT      1250.G2
FIAT      1250.G4
FIAT      1250.G5
FIAT      1253.K1
FIAT      1253.Q8
FIAT      1400821280
FIAT      1401312280
FIAT      9635494380
LANCIA      1250.G1
LANCIA      1250.G2
LANCIA      1250.G4
LANCIA      1250.G5
LANCIA      1253.K1
LANCIA      1253.Q8
LANCIA      1400821280
LANCIA      1401312280
LANCIA      9635494380
PEUGEOT      1250.G1
PEUGEOT      1250.G2
PEUGEOT      1250.G4
PEUGEOT      1250.G5
PEUGEOT      1253.K1
PEUGEOT      1253.Q8
PEUGEOT      1400821280
PEUGEOT      1401312280
PEUGEOT      9635494380
TOYOTA      1250.G1
TOYOTA      1250.G2
TOYOTA      1250.G4
TOYOTA      1250.G5
TOYOTA      1253.K1
TOYOTA      1253.Q8
TOYOTA      1400821280
TOYOTA      1401312280
TOYOTA      9635494380
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 9905639 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.