Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel MOVANO A Furgon (X70) 2.5 D (FD) (1999.01-2000.09) 80km » SP-230 lcc
wybrany samochód: 
Opel Movano A Furgon (x70) 2.5 D (fd) (1999.01-2000.09) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

podpora pÓŁosi vw ford seat SP-230 LCC

SP-230 podpora pÓŁosi vw ford seat LCC
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

SP-230

producent:

LCC

Indeks: CZE SP-230
Marka: LCC PRODUCTS
Grupa towarowa TecDoc: Łożysko pośrednie, wał napędowy
Nazwa: PODPORA PÓŁOSI VW FORD SEAT
Opis: Galaxy, Sharan, Alhambra 35mm 00-
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 02N409335
Numer dostawcy: SP-230

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie podpora pÓŁosi vw ford seat SP-230 LCC

numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie podpora pÓŁosi vw ford seat SP-230 LCC w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.