Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1238 lpr

Pompa hamulcowa 1238 LPR

1238 Pompa hamulcowa LPR
lpr 1238
Pompa hamulcowa 1238
131.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

1238, P11918

numer części:

1238

producent:

LPR

Wymiar gwintu 10 x 1 (4)
System hamulcowy Bendix
otwór Ø [mm] 20,64
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032532021347

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1238 LPR

Pompa hamulcowa (20,64mm) pasuje do: PEUGEOT 306, 306/HATCHBACK, 405 II 1.1-2.0 04.93-04.02
numery OEM:
PEUGEOT      4601A8
PEUGEOT      4601C2
zamienniki:
0 204 123 170
brak
BOSCH
402186
brak
VALEO
H209057.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 61 067
brak
BREMBO
FHM623
brak
FERODO
PMF386
brak
TRW
4005470
brak
GIRLING
823726
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1238 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.