Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3246 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3246 LPR

3246 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3246
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3246
236.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numery handlowe:

3246, M30233

numer części:

3246

producent:

LPR

Rozstaw śrub mocujących [mm] 89
otwór Ø [mm] 28
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
nr EAN 8032928135177

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3246 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: DAIHATSU CHARADE VIII; SUBARU TREZIA; TOYOTA AURIS, AVENSIS, C-HR, COROLLA, COROLLA VERSO, URBAN CRUISER, VERSO, VERSO S, YARIS 1.2-2.2D 04.04-
numery OEM:
DAIHATSU      3140019005000
DAIHATSU      3140059015000
TOYOTA      3140005010
TOYOTA      3140005011
TOYOTA      3140005012
TOYOTA      3140009000
TOYOTA      3140009001
TOYOTA      3140009005
TOYOTA      3140019005
TOYOTA      3140039005
TOYOTA      3140059005
TOYOTA      3140059015
TOYOTA      3140059015SK
TOYOTA      3140059025
TOYOTA      3410009001

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3246 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.