Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat TOLEDO II (1M2) 1.9 TDI (1999.03-2004.07) 90km » DS14079 lpr
wybrany samochód: 
Seat Toledo Ii (1m2) 1.9 Tdi (1999.03-2004.07) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS14079 LPR

DS14079 Wał napędowy LPR
320.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS14079

numer części:

DS14079

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]130
Średnica zewnętrzna 1 [mm]88
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Długość [mm]596
Wymiar gwintu14x1,5
Ilość zębów, pierścień ABS45
nr EAN8032928041805

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS14079 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      8D0407271AN
VOLKSWAGEN      8D0407271BJ
VOLKSWAGEN      8D0407271CL
VOLKSWAGEN      8D0407451BV
VOLKSWAGEN      8D0407451BX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS14079 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.