Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Peugeot DJANGO Django 50 2T Allure (M2) (2015-2017) 4km » DS15019 lpr
wybrany samochód: 
Peugeot Django Django 50 2t Allure (m2) (2015-2017) 4km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS15019 LPR

DS15019 Wał napędowy LPR
330.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS15019

numer części:

DS15019

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS48
Średnica zewnętrzna 1 [mm]94
Wymiar gwintu24X1,5
Długość [mm]614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Średnica zewnętrzna 2 [mm]100
nr EAN8032928043861

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS15019 LPR

numery OEM:
BMW      33211226904
BMW      33211227399
BMW      33211227585

Zastosowanie Wał napędowy DS15019 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.