Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën EVASION nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (22, U6) 2.0 HDI (1999.08-2002.07) 109km » DS20095 lpr
wybrany samochód: 
Citroën Evasion Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (22, U6) 2.0 Hdi (1999.08-2002.07) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS20095 LPR

DS20095 Wał napędowy LPR
303.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS20095

numer części:

DS20095

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS54
Średnica zewnętrzna 1 [mm]100
Wymiar gwintu28X1,5
Długość [mm]770
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Średnica zewnętrzna 2 [mm]89
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
nr EAN8032928048057

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS20095 LPR

numery OEM:
PEUGEOT      3272CH
PEUGEOT      3272CJ
PEUGEOT      3272J0
PEUGEOT      3272J3
PEUGEOT      3272J4

Zastosowanie Wał napędowy DS20095 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.