Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Toyota HILUX VII pick-up (_N1_, _N2_, _N3_) 2.5 D-4D (KUN15, KUN35) (2010.01-2015.05) 144km » DS37073 lpr
wybrany samochód: 
Toyota Hilux Vii Pick-up (_n1_, _n2_, _n3_) 2.5 D-4d (kun15, Kun35) (2010.01-2015.05) 144km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS37073 LPR

DS37073 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS37073

numer części:

DS37073

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Długość [mm]669
Ilość zębów, pierścień ABS51
Średnica zewnętrzna 1 [mm]100
Wymiar gwintu24X1,5
nr EAN8032928059749

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS37073 LPR

numery OEM:
RENAULT      7700102978
RENAULT      7711135277
RENAULT      8200052428
RENAULT      8200178618
RENAULT      8200485576
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS37073 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.