Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat DOBLO Furgon/minivan (223_) 1.9 JTD (2003.07-???) 105km » DS37099 lpr
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Furgon/minivan (223_) 1.9 Jtd (2003.07-???) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS37099 LPR

DS37099 Wał napędowy LPR
310.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS37099

numer części:

DS37099

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.34
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Długość [mm]595
Wymiar gwintu20x1
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
Średnica zewnętrzna 2 [mm]90
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału25
nr EAN8032928060004

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS37099 LPR

numery OEM:
OPEL      374261
OPEL      374323

Zastosowanie Wał napędowy DS37099 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.