Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C6 (4F2) 3.2 FSI quattro (2006.09-2008.10) 249km » DS39061 lpr
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 3.2 Fsi Quattro (2006.09-2008.10) 249km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS39061 LPR

DS39061 Wał napędowy LPR
217.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS39061

numer części:

DS39061

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]86
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Długość [mm]624
Wymiar gwintu20x1,5
nr EAN8032928063333

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS39061 LPR

numery OEM:
RENAULT      7700104727
RENAULT      7700109333
RENAULT      7700109335
RENAULT      7700111507
RENAULT      7700113948
RENAULT      7700864361
RENAULT      7700875292
RENAULT      7701352549
RENAULT      7711135016
RENAULT      7711135243
RENAULT      7711368894
RENAULT      8200075519
RENAULT      8200163679
RENAULT      8200231956
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS39061 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.